The SNP have lodged an official complaint with Ofcom following a discussion on Scottish independence on the Jeremy Vine show.

Panellists were discussing Boris Johnson's campaign to become Prime Minister amid reports that if he did become prime minister support for independence could surge.

Paul Burrell, Princess Diana’s former butler, who appeared on the Channel 5 show said the report on a surge in Scottish independence if Boris became PM was “food” for Nicola Sturgeon

READ MORE: Twitter storm after panellists on Jeremy Vine show claims 'Scotland could never survive alone' 

He then made a comment about how Scotland could not survive going it alone stating: “I mean, for goodness sake, Scotland, by itself? How’s it going survive? It has …what does it have?... oil, and a monster in a lake, and... whisky.”

It is now understood that Ofcom has been contacted by the party after Channel 5 ignored and failed to reply to emails from the party raising concerns.

In their complaint, the SNP say the broadcast was in breach of sections 5.7 and 5.9 Ofcom’s broadcasting code, citing the lack of impartiality and Vine’s insistence in continuing the discussion despite a lack of a pro-independence voice.

Explaining the SNP’s decision to lodge an official complaint, Hannah Bardell MP, the SNP’s media spokesperson at Westminster, told our sister paper The National: “This was one of the most inaccurate discussions about Scotland and independence ever broadcast on network television.

“That’s saying something given the level of nonsense Scottish audiences witnessed in the run-up to 2014.

“We’ll continue to work with journalists, editors and, where necessary as in this case, broadcasting regulators to make sure Scotland’s voice is heard – they are duty bound to ensure their programmes have due accuracy and due impartiality, not serve up guff like this.

READ MORE: 'If this doesn't make you want Scottish independence, nothing will' Readers hit out at Jeremy Vine show 

“Ultimately the broadcasters are only harming themselves with embarrassing low-level output like this from Channel 5 – which will only make Scottish audiences switch over.”

A spokesperson for Channel 5 said: “We regularly cover questions around Scottish independence on our daily current affairs programme, reflecting a broad range of opinions and voices.

“The comments expressed by the contributors in the programme reflect their personal viewpoints, not those of the channel.”

The comments made on the June 25 episode were lambasted by viewers with some stating that the 'narrow-minded comments' were an advert for Scottish independence.